مطمئناً ، انتشار یک پست در صفحه فیس بوک شما ممکن است نظرهایی را ببیند. اما میانگین میزان دستیابی آلی 6.4٪ از دنبال کنندگان صفحه شما است.
اگر به دنبال ایجاد این محتوا رفته اید ، احتمالاً می خواهید افراد بیشتری آن را ببینند. سرمایه گذاری در بستر تبلیغاتی فیس بوک را در نظر بگیرید ، جایی که میانگین دستمزد پرداخت شده به 27.3 درصد از کل دسترسی می رسد.
میزان پرداخت هزینه متوسط در #Facebook بیش از 4 برابر بیشتر از دسترسی ارگانیک از طریقHootsuitewearesocial است. #پژوهش برای توییت کلیک کنید
در این راهنما ، من به شما نشان خواهم داد كه چگونه از تبلیغات فیس بوك استفاده كنید تا به شیوه هوشمندانه مطالب خود را تبلیغ كنید.
1. پیکسل فیس بوک را نصب کنید
این پیکسل کدی است که اقدامات بازدید کنندگان فیس بوک در وب سایت شما را ردیابی می کند ، مانند:
- کلیک روی لینک
- فرم های ارسالی
- جستجو در سایت
- خریدها
- رهبری شدن
قبل از شروع هرگونه فعالیت Facebook ، پیکسل را در وب سایت خود نصب کنید.
چرا؟ زیرا بدون آن ، شما نمی توانید آنچه را که تبلیغات فیس بوک شما را وادار به انجام افراد در وب سایت خود می کند ، مشخص کنید. قضاوت در مورد ROI در زمینه تبلیغ محتوای شما تقریبا غیرممکن خواهد بود.
dragilev از طریقcmicontent می گوید پیکسل #Facebook را قبل از راه اندازی هرگونه فعالیت Facebook ، نصب کنید. برای توییت کلیک کنید
نه تنها این ، بلکه پیکسل نیز می تواند به روش دیگری کار کند. این می تواند به شما در ایجاد مخاطبان سفارشی در فیس بوک افرادی که از سایت شما بازدید می کنند ، کمک کند. سپس ، در فیس بوک ، می توانید آن گروه را مشاهده کنید تا ببینید:
- چه کسی بر روی محتوای شما در فید خبری فیس بوک خود کلیک کرده است
- چه کسی روی دکمه تماس با ما در فیس بوک کلیک کرده است
- چه کسی به عنصری در صفحه یا پست Facebook خود رفته است
(با توجه به اینکه این تنظیمات پیشرفته تر هستند ، ممکن است برای اجرای آنها به کمک یک توسعه دهنده یا مدیر Google Tag نیاز دارید.)
صرف نظر از اینکه چگونه کاربران را ردیابی می کنید ، برای انجام آن به پیکسل فیسبوکی نیاز دارید. سپس می توانید از ویژگی مخاطب سفارشی برای محدود کردن مخاطب برای بازخوانی آینده استفاده کنید. (بعداً بیشتر در مورد آن.)
2. هدف کمپین را مشخص کنید
اکنون ، شما آماده اید که کمپین Facebook خود را ایجاد کنید. ابتدا هدف کمپین خود را انتخاب کنید.
dragilev از طریقcmicontent می گوید هنگامی که شما آماده ایجاد کمپین #Facebook خود هستید ، هدف کمپین خود را انتخاب کنید. برای توییت کلیک کنید
فیس بوک از این هدف برای بهینه سازی کمپین شما استفاده می کند. به عنوان مثال ، اگر بهینه سازی کلیک را انجام می دهید ، الگوریتم فیس بوک افرادی را در مخاطب مورد نظر خود پیدا خواهد کرد که تمایل دارند روی پیوندها از این بستر کلیک کنند.
هدف خود را برای هدایت ترافیک به سایت خود انجام ندهید. آیا هدف دیگری بهتر از اهداف تبلیغ محتوای شما متناسب است؟ به عنوان مثال ، اگر شما یک کتاب الکترونیکی دروازه دار را تبلیغ می کنید ، تبلیغات مربوط به ارسال فرم را بهینه کنید. یا اگر می خواهید فیس بوک خود را افزایش دهید ، تعامل و هزینه را برای تبلیغ پست (های) ارشد خود انتخاب کنید زیرا احتمالاً در خبرخوانهای پیروان شما بیشتر تحت فشار قرار می گیرند.
در اینجا یک نمودار از فیس بوک برای کمک به شما در شناسایی هدف بازاریابی وجود دارد:
در حال حاضر ، من نمونه های بی شماری از مبارزات انتخاباتی را با هدف مشاهده کردم که تمرکز و اندازه گیری بازده سرمایه گذاری نیست. حتماً برای محاسبه ROI قدم بردارید.
بیایید یک مثال ساده برای یک تبلیغات تبلیغاتی در نظر بگیریم که در آن اهداف کلیک به محتوای سایت شما (هزینه برای هر کلیک) و تکمیل فرم تماس (هزینه برای هر سرب) است.
این مثال در وبلاگ Nextiva مفصل است. بگویید که در یک ماه تبلیغات تبلیغاتی در فیس بوک ، 1000 دلار هزینه می کنید. تبلیغات 500 کلیک به سایت شما ایجاد می کند. هزینه هر کلیک 2 دلار بود.
حال ، بیایید ببینیم که تبلیغات تولید شده به چه میزان منجر می شوند. می بینید 10٪ از 500 کلیک منجر به فرم تماس کامل شده است. هزینه هر سرب حاصل از کمپین فیس بوک 20 دلار (1000 دلار (کل بودجه تبلیغات)) و 50 سرب (تعداد کسانی که فرم را تکمیل کرده اند) بود.
اگر می خواستید آن را یک قدم جلوتر بردارید ، می بینید که تعداد بسیاری از سیل ها به مشتری تبدیل شده اند. (احتمالاً برای تجزیه و تحلیل این امر باید سیستم CRM خود را وارد کنید.) در مثال ، بیایید بگوییم 10٪ از سرب های تولید شده (پنج نفر) به مشتریانی که محصول شما را خریداری کرده اند تبدیل شده اند. برای محاسبه ROI برای تبلیغات تبلیغاتی مربوط به محتوای Facebook خود ، 1000 دلار (کل بودجه تبلیغات) را به پنج مورد (تعداد مشتریان پرداخت کننده) تقسیم کنید. هزینه 500 دلار برای خرید مشتری جدید است.
این ممکن است گران به نظر برسد اما براساس کل فروش متوسط (و خریدهای بعدی) آن را متناسب سازد. اگر در حال فروش محصولات یا خدمات با ارزش بالا یا بارها و بارها خریداری شده هستید ، ROI به راحتی قابل توجیه است.
محتوای مرتبط دستی:
3. هدف گذاری دقیق را تنظیم کنید
در مرحله بعد ، افرادی را که می خواهید تبلیغات خود را ببینید ، انتخاب کنید. در بخش هدف گذاری مخاطبان کمپین خود ، می توانید افراد را بر اساس موارد زیر هدف قرار دهید:
- منافع – اصطلاحات گسترده مربوط به موضوع خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال ، سگ یا آرایش). سپس مخاطبان مورد نظر خود را با اضافه کردن اصطلاحات طاقچه (به عنوان مثال ، پودل یا ریمل ریمل) باریک کنید.
- محل – اگر هدف شما از نظر جغرافیایی خاص باشد ، از جزئیات این ویژگی استفاده کنید ، یعنی می خواهید در یک مکان خاص به مخاطب برسید. اگر اینگونه نباشد ، کشوری را هدف بگیرید که بیشتر ترافیک شما از آن بدست آید. (مطمئن نیستید؟ از Google Analytics برای یافتن این مورد استفاده کنید.)
- دموگرافیک – آیا محتوای شما برای مردان یا زنان جذاب تر است؟ یا محدوده سنی؟ از این بخش برای تکرار بخش جمعیتی personas خریدار خود استفاده کنید ، و افرادی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد به مطالب شما علاقه مند هستند.
هدف قرار دادن مخاطبان در #Facebook به شما امکان می دهد تا براساس علاقه ها ، موقعیت مکانی و آمار جمعیتی بخش بندی کنید ، از طریقcmicontent می گوید: برای توییت کلیک کنید
در هر سه گزینه ، هدف قرار دادن افرادی که محتوای شما را مناسب می دانند (و افراد مربوط به شغل شما هستند) بسیار مهم است. نه تنها تبلیغات بی ربط و هدفگذاری نادرست یک سرمایه گذاری بیهوده خواهد بود ، فیس بوک فکر خواهد کرد که تبلیغات شما مرتبط نیستند و برای رسیدن به آن مخاطب ، هزینه بیشتری را به شما متهم می کنند. این هیچ فایده ای برای ROI شما ندارد.
dragilev از طریقcmicontent می گوید ، تبلیغات نامناسب # فیس بوک و هدفگذاری نادرست یک سرمایه گذاری بیهوده است و برای رسیدن به آن مخاطب هزینه بیشتری به شما تعلق می گیرد. برای توییت کلیک کنید
محتوای مرتبط دستی:
4- افراد خلاق مناسب را انتخاب کنید
در مرحله بعد ، روی آنچه که تبلیغ شما به نظر می رسد کار کنید. این یک کادر دو بخشی است – کپی و تصاویر.
کپی 🀄
برای نوشتن یک عنوان ، توضیحات و کپی تبلیغاتی دارید. برای کمک به شما در ساختن مطالب در متقاعد کردن شخصی برای تکمیل هدف خود ، از نوشتن نوشتن تبدیل استفاده کنید.
الکس لاماچنکا ، متخصص بهینه سازی نرخ تبدیل ، از PandaDoc توصیه های خوبی را ارائه می دهد:
عملکرد نسخه شما بستگی به توانایی برانگیختن احساسات نسبت به یک عمل قوی دارد که می تواند با یک تماس واضح از عمل پشتیبانی شود. اگر نسخه هنوز تبدیل نمی شود ، حفر کردن عمیق تر و برای برانگیختن احساسات را سخت تر انجام دهید.
عملکرد نسخه شما بستگی به توانایی برانگیختن احساسات در یک اقدام قوی دارد که می تواند توسط یک CTA روشن پشتیبانی شود ، گفت:alexlomderberg از طریقcmicontent می گوید. برای توییت کلیک کنید
تصاویر
همیشه به یاد داشته باشید که تصویری را برای جلب توجه مخاطبان خود در نظر بگیرید. طبق تحقیقات BuzzSumo ، بهترین ویدئو است. حداقل 59٪ تعامل بیشتر از سایر انواع پست دریافت می کند. عکس ها سومین قالب برتر هستند (قالب های سؤال در جایگاه دوم قرار گرفتند).
طبق گفتهbuzzsumo ، ویدئو حداقل 59٪ بیشتر از سایر انواع پست تعامل بیشتری کسب می کند. #پژوهش. #فیس بوک برای توییت کلیک کنید
صرف نظر از آنچه شما استفاده می کنید ، خلاقیت شما باید با پیام محتوا مطابقت داشته باشد.
به این تبلیغ پرداخت شده از Venngage نگاه کنید:
توجه کنید که Venngage چگونه اینفوگرافیک مورد نظر شما را با استفاده از تبلیغات تبلیغاتی مشاهده می کند؟
من به عنوان یک بیننده ، دقیقاً می دانم که قبل از کلیک روی پیوند ، از اینفوگرافیک چه چیزی انتظار دارم. نه تنها من محتوای مورد نظر خود را دریافت خواهم کرد ، Venngage بازدید کننده ای را پیدا می کند که واقعاً آن نوع محتوا را می خواهد.
با هدایت علاقه مندان به مطالب خود ، می توانید معیارهایی مانند زمان را در سایت و صفحات در هر جلسه بهبود بخشید. فریب بازدید کنندگان از طریق تبلیغات ناسازگار و محتوای سایت فقط به نتایج شما آسیب می رساند.
محتوای مرتبط دستی:
5- قیف تبلیغ محتوا ایجاد کنید
شانس وجود دارد ، شما یک قیف بازاریابی دارید که کسی را از غریبه به مشتری می برد.
اما هنگامی که محتوای خود را تبلیغ کردید ، در مرحله بعد باید چه کار کنند؟ خرید؟ مطالب دیگری را می خوانید؟ یک آهنربای سرب را بارگیری می کنید؟
همانطور که می خواهید با قیف بازاریابی فکر کنید و تبلیغ محتوا را در ابتدا قرار دهید. قیف شما می تواند مانند این باشد:
- جذب – جلب توجه کردن: برای هدف قرار دادن یک گروه مخاطبان گسترده ، یک قطعه از مطالب مانند ارسال کردن را انتخاب کنید. هدف این است که آگاهی و افزایش ترافیک به سایت شما هدایت شود. (این موردی است که شما باید برای تبلیغ پست ها یا فیلم های وبلاگ خود استفاده کنید.)
- تبدیل: اکنون که افرادی دارید که از قبل شما را می شناسند و شاید آنها را دوست داشته باشند و به برند شما اعتماد کنند ، آنها را عقب نگه دارید. آنها را در جایی که نیاز به تهیه ایمیل یا سایر اطلاعات تماس خود دارند ، به محتویات دروازه دار هدایت کنید. اکنون می توانید مستقیماً با آنها تماس بگیرید و همچنین مخاطبان سفارشی خود را در Facebook بیشتر توسعه دهید.
- متقابل فروش: کمپینی را برای مشتریان خود ایجاد کنید که حمایت از برند شما را تشخیص دهد. شاید برای تبلیغ مطالب پیرامون یک محصول یا خدمات در سطح بعدی ، یک کمپین پرداختی با هزینه Facebook ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر آنها رایانه شخصی را از مارک شما خریداری کرده اند ، می توانید یک تبلیغ تبلیغاتی برای هدایت ترافیک به یک پست وبلاگ ، 5 ابزار برای آسانتر کردن کارکرد رایانه انجام دهید.
قیف تبلیغ بازاریابی محتوا می تواند برای مشاغل و مخاطبان مختلف متفاوت باشد. ممکن است برخی از افراد قبل از تبدیل نیاز به مشاهده کمپین جذب شما 15 بار کنند. دیگران ممکن است فقط به یک دیدار احتیاج داشته باشند.
با نگاهی به سفر خریدار معمولی خود ، بهترین برنامه هدف را بشناسید. مسیر مشترک خرید را خواهید دید. این را برای کمپین محتوای خود در فیس بوک کپی کنید.
محتوای مرتبط دستی:
6. تنظیم مجدد هوشمند
من قبلاً ذکر کردم روش هایی برای ساخت مخاطبان سفارشی پس از نصب پیکسل فیس بوک وجود دارد. شما می توانید آنها را بر اساس:
- همه بازدید کنندگان
- بازدید کننده هایی که روی یک دکمه کلیک کردند
- بازدیدکنندگانی که به یک عنصر پیمایش می کنند
هر سه دسته نشانگر میزان علاقه متفاوت به محتوای شما هستند. با شخصی سازی مخاطبان ، می توانید تبلیغات مختلفی را به نمایش بگذارید و مخاطبان خود را در مکان های مرتبط تر فرود آورید. با استفاده از این مزیت ، می توانید متناسب با بخش مخاطبان محدود ، تبلیغات و صفحات فرود را بهتر بسازید.
بیایید بازدید کنندگان فیس بوک را که روی دکمه ای مانند “شروع” یا “ثبت نام” کلیک کرده اند ، بگیریم. این افراد به احتمال زیاد به ادامه کار با محصول / خدمات شما نزدیک هستند ، بنابراین می توانید برای هدایت آنها به صفحه محصول ، یک کمپین بازخوانی انجام دهید.
با این حال ، بازدید کنندگان فیس بوک که روی دکمه کلیک نکرده اند ، ممکن است با یک قطعه دیگر از مطالب برتر قیف بهتر سرو شوند. هدف؟ تا قبل از فشار فروش آنها را درگیر کنید.
نکته: فرصتی را برای ثبت تبلیغات پیام رسان فیس بوک در مبارزات خود فراموش نکنید تا پیام های تک به تک ارائه شود.
7. آزمایش های A / B را روی همه چیز انجام دهید
می توانید میلیون ها (اگر نه میلیارد ها) ترکیب در هنگام ایجاد تبلیغات تبلیغات Facebook خود انتخاب کنید. شما نمی دانید که کدام ترکیب بهتر عمل می کند تا زمانی که آن را آزمایش کنید.
تست های A / B را در تبلیغ فیس بوک خود هنگام تبلیغ محتوا اجرا کنید. مدیر تبلیغات Facebook دارای ویژگی تست اسپلیت است که این کار را برای شما انجام می دهد:
هنگام تبلیغ محتوا ، آزمایش های A / B را در آگهی #Facebook خود اجرا کنید. مدیر تبلیغات در فیس بوک دارای ویژگی تست اسپلیت است که این کار را برای شما انجام می دهد ، می گوید:dragilev از طریقcmicontent. برای توییت کلیک کنید
اگر می خواهید آزمایش اسپلیت را خودتان انجام دهید ، می توانید تبلیغات فیس بوک یا مجموعه تبلیغات خود را کپی کنید. یک تغییر کوچک ایجاد کنید ، سپس نظارت کنید کدام یک از تغییرات بهتر عمل می کند. Gaetano DiNardi از Nextiva این توصیه اساسی را ارائه می دهد:
مهم است که هنگام انجام آزمایش A / B ، شما همه چیز را یکباره آزمایش نکنید – به این ترتیب نتایج آزمون قابل اعتماد نخواهد بود. در عوض ، ابتدا یک نسخه تبلیغاتی برنده را مشخص کنید ، سپس با تبلیغات خلاقانه پیش بروید ، و هنگامی که یک ترکیب قاتل را پیدا کردید ، قرارگیری را تست کنید که به بهترین وجه با تبلیغ شما مطابقت داشته باشد.
gaetano_nyc می گوید ، هنگام انجام آزمایش A / B ، مهم است که همه چیز را به یکباره آزمایش نکنید. #FacebookAds برای توییت کلیک کنید
8- تغییرات بهترین عملکرد را مشخص کنید
کمپین شما در حال انجام است و شما می توانید دسته ای از داده ها را جمع آوری کنید. وقت آن است که با استفاده از معیارهای گزارش تبلیغات فیس بوک خود ، کدام تغییرات بهتر کار کند.
بیایید این را عملی کنیم و بگوییم که اینها نتایج کمپین شماست:
- کپی آگهی از جمله “اکنون”: 380 کلیک لینک در هر 0.02 $
- کپی آگهی شامل “اکنون” نیست: 510 کلیک لینک در هر 0.06 $
به نظر می رسد کپی به جز “اکنون” بهتر اجرا شد زیرا بیشترین کلیک روی لینک را داشت ، درست است؟ لازم نیست.
به دنبال هزینه هر نتیجه می گردید. در این حالت ، نسخه شامل “اکنون” به طور قابل توجهی سه برابر ارزان تر بود. بنابراین ، آن نسخه می تواند به عنوان برنده طبقه بندی شود.
اگرچه فقط باید یک عنصر را همزمان تست کنید ، می توانید چندین تست تقسیم را انجام دهید. برنده را پیدا کنید ، سپس یک تغییر ایجاد کنید و از آن نسخه استفاده کنید. به عنوان مثال ، ممکن است در نسخه تبلیغاتی “اکنون” را ادامه دهید اما دو تصویر متفاوت را آزمایش کنید.
این ساده ترین و سریعترین راه برای یافتن کدام ترکیب است.
نکته: قبل از وقت کافی برای جمع آوری نتایج ، آزمون تقسیم را پایان ندهید. به همین ترتیب ، آن را خیلی طولانی آزمایش نکنید تا جایی که هدر می دهید. نقطه توقف بر اساس کمپین متفاوت است. فقط از عقل سلیم خود استفاده کنید
9. تجزیه و تحلیل نتایج
با کامل شدن کمپین تبلیغاتی محتوای پرداخت شده خود ، با استفاده از هردو به نتایج کلی خود نگاه کنید:
- مدیر تبلیغات فیس بوک: برای کل هزینه خود چه نتیجه ای کسب کردید؟ کدام جنس ، مکان و یا گروه سنی بهترین عملکرد را داشتند؟ اگر به دلیل ارتقاء تبلیغات خود اقدام به فروش کردید ، کلی ROI شما چیست؟
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل: از گزارش تبدیل کمک شده استفاده کنید تا ببینید که آیا محتوای شما در تصمیم مشتری بالقوه برای ادامه محصول خود تأثیر دارد. یافتن این مورد در Conversions> Funnels Multi-Channel> Conversions Assisted:
تحلیل خود را به هر کمپین تبلیغاتی محدود نکنید. به تبلیغات سطح فیس بوک خود نگاهی بیندازید تا ببینید کدام فرم های محتوا بهتر از سایرین عمل می کنند.
محتوای مرتبط دستی:
تبلیغات پرداختی خود را برای محتوای در Facebook شروع کنید
همانطور که مشاهده می کنید ، بسیاری از جزئیات وارد مبارزات انتخاباتی فیس بوک می شوند. نوع محتوائی که تبلیغ می کنید به شدت بر نحوه انجام آن تأثیر می گذارد. مخاطب ، موضوع و شغل هدف شما نیز نقش دارد. اما اگر بطور متداول کمپین های خود را آزمایش کرده و تقسیم می کنید ، باید ایده کاملی در مورد آنچه برای کسب و کارتان بهتر است ، داشته باشید. و این بهترین راه برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی تبلیغاتی با فیس بوک است که محتوای شما را در مقابل افراد مناسب قرار می دهد.
محتوای مرتبط دستی:
چشم انداز فناوری خود را برای بازاریابی محتوا تقویت کنید. در ماه آوریل برای اجلاس ContentTECH در سان دیگو به ما بپیوندید. امروز ثبت نام کنید برای بهترین نرخ ها
تصویر جلد توسط جوزف کالینوفسکی / موسسه بازاریابی محتوا
دیدگاهتان را ثبت کنید